ChaLLpo - elektrovetroň kat. F5J-400 |
Tento model som dal dohromady z trupu kúpeného na jednej súťaži, krídla, ktoré mi ostalo z modelu TornádoII a nanovo vyrobených wingletov a chvostových plôch. PARAMETRE MODELU: Rozpätie: 1800mm |
![]() Regulátor Jeti Kompakt 14A je osadený priamo na motore, preto je dosť miesta pre batériový pack. |
![]() V trupe je len jedno servo - výškovka. Ostatné servá sú na krídle. |
|
![]() Smerovka je zaujímavá tým, že kostra z balzy je vyplnená Depronom a potiahnutá za studena samolepiacou reklamnou fóliou. Výškovka je klasickej konštrukcie balza - nažehľovacia fólia. |
![]() Veľkú brzdovú klapku som kvôli tvaru trupu musel riešiť s vyklápaním dohora. |
|
![]() Držiak motora som použil osvedčený hliníkový s chladiacimi otvormi po obvode. |
Ovládanie modelu je krídelkami a výškovkou. |
ZÁLET - marec 2008 - Hôrky pri žiline
Model som zalietaval s touto maličkou vrtuľou, no nešlo mi zatiaľ o výkon pri stúpaní, ale o letové vlastnosti pri kĺzaní.
Keď sa už motor išiel zblázniť z vysokých otáčok a nekonečného vrčania, skúšal som plachtenie.
Model dosť tupo reagoval na vychýlenie krídelok. Najprv nereagoval a potom sa zrazu prevalil na stranu točenia zatáčky.
Samozrejme sa pri tom prepadol o nejaký ten meter dolu, takže nič moc.
Celé lietanie bolo trápenie a nemal som z neho dobrý pocit.
Dobrý pocit som začal mať vtedy, keď som pri ďalšom lietaní vylietal 7článok GP1100 a nahodil
som staré ťažšie 7články NiCd Sanyo. Tým sa upravilo ťažisko a model konečne začal lietať normálne.
Pri ustálenom počasí som si s ním pokojne polietal aj v termike.
Tu je ChaLLpo so svojím silnejším kolegom SkiLLom po jednom krásnom večernom polietaní.
![]() Manželka mi spravila pár fotiek z lietania na Oriešku - kopčeku pri Žiline. |
|
![]() |