
|
Stavbu som začal vyrezaním rebier krídla z Depronu hr. 3 a 6mm + stredové rebrá z balzy hr. 3mm.
Spodnú dosku krídla som vyrezal z Depronu hr. 3mm.
|
 |
Stojinu krídla som zlepil disperzným lepidlom ako sendvič z dvoch vonkajších plátkov balzy hr. 1,5mm a stredom z Depronu hr.3mm.
|
 |
Na spodnú dosku krídla som nalepil stojinu. Rebrá som rozrezal na diely: - predné, ktoré sa nalepia do nábežnej časti pred stojinu a zadné, ktoré budú na odtokovej strane krídla.
Na obrázku vidieť aj zlepenú výškovku z Depronu hr.3mm a jej vystuženie z balzy.
|
 |
Do stredu krídla som vyrezal a nalepil rebro zo Styroduru - tuhého zatepľovacieho polystyrénu a ostatné rebrá som nalepil na svoje miesta.
Balzové rebrá sú nalepené na koncoch krídla.
|
 |
Vyrezal som vrchný diel krídla z Depronu hr. 3mm, ktorý presahuje svojou šírkou spodný diel široký 1000mm na rozpätí asi 100mm. Na jeho spodnej strane som zbrúsil odtokovú časť, ktorá sa zlepí so spodným dielom krídla.
|
 |
Všetky styčné plochy na rebrách a stojine som potrel lepidlom Purex, priložil som vrchný diel - "poťah" krídla a rýchlo zafixoval v správnej polohe. Bolo potrebné pracovať rýchlo, pokým nezačne Purex peniť a rozpínať sa.
Na obrázku vidieť, ako som vrchný diel zaťažil hliníkovými profilmi a na ne som položil ako záťaž, hrnce naplnené vodou
.
Takto schlo krídlo 24 hodín.
|
 |
Krídlo otočené spodnou stranou hore, vidieť presah horného poťahu 50mm. Nalepil som vystužujúce trojuholníčky a na ne sa nalepí depronová krytka oblého konca krídla.
|
 |
Po zaschnutí lepidla orežem vrchný diel krídla podľa zaoblenej krytky.
|
 |
Tu je vidieť zaoblené ukončenie krídla so šikmou spodnou ploškou pre zvýšenie stability modelu.
Pôvodne som myslel, že krídlo urobím so vzopätím, no skúsil som túto jednoduchú - rovnú verziu so šikminami na koncoch krídla. Ak by nebola stabilita dostatočná, dali by sa na šikmé plošky dolepiť nejaké winglety. To sa ukáže až po zálete modelu. |
 |
Po zaschnutí plášťa krídla som prilepil balzové hranolky na nábežnú hranu, z ktorých vybrúsim nábežku.
Vyrezal a oddelil som krídelká. Na odrezané hrany nalepím balzové hranolky a do nich uchytím pánty krídeliek.
|
 |
Balzová nábežná lišta je zlepená z dvoch vrstiev balzy. Tu je nahrubo orezaná do približného tvaru. |
 |
Tvar nábežky som nahrubo rezal nožíkom, potom zbrúsil do presného tvaru brúsnym papierom. |
 |
Krídlo sa bude k trupu upevňovať pomocou gumy. Pre tento účel som vlepil do prednej časti krídla dva plsatové kolíky z rúrky. Plochu, kde sa guma bude dotýkať povrchu krídla, som prelepil ohnutou plastovou doštičkou hr. 1mm. Doštičku HPS som nahrial nad plameňom a po zmäknutí ju ohol do približného tvaru nábežnej časti krídla. |
 |
Tu je plastový kolík v odtokovej časti krídla aj s výstužnou plastovou plôškou. Plastové páky som vyrezal a ohol z HPS hr. 1mm. Servo Power HD 1900A je s pákami prepojené tiahlami z oceľového drôtu. Ich dĺžku je možné nastavovať pomocou upnutia vo valcových variabilných koncovkách na strane serva. |
 |
Na hotové krídlo som nalepil nálepku 1D - One Direction. Je to obľúbená kapela mojej dcéry, tak som jej urobil radosť. |
 |
Trup som začal vyrábať z krabice EPP - pružného polystyrénu. Naznačil som rezy tak, aby som využil oblé rohy krabice. |
 |
Po vyrezaní tvarov bočníc bol už trup skoro hotový. Na vnútornej strane som vypálil horúcim drôtom drážky na dve prepážky z ľahkej preglejky. |
 |
Nasucho zložený trup. V prednej časti som zrezal šikminy, ktoré zlepím a vznikne zužujúci sa predok trupu. |
 |
Na preglejkové prepážky som epoxidom prilepil nosiče zápustných matíc, do ktorých sa naskrutkuje uhlíková rúrka s motorom v prednej časti a chvostovými plochami vzadu. |
 |
Na zadnú časť uhlíkovej rúrky D8mm som epoxidom nalepil cupexitový nosič výškovky. Má v sebe odľahčovacie otvory. |
 |
Na prednú časť uhlíkovej rúrky som nalepil plôšku, na ktorej bude upevnený motor. |
 |
Na rúrku som v mieste trupu prilepil preglejkovú doštičku pre uchytenie serva výškovky. |
 |
Do uhlíkovej rúrky som vyvŕtal dva otvory pre skrutky, ktorými sa rúrka uchytí na trup. V mieste otvorov budú vlepené vo vnútri rúrky balzové valčeky ako výstuha proti deformácii rúrky. |
 |
Skúšobne poskladané komponenty trupu. Stačí prilepiť druhú bočnicu a je trup hotový. |
 |
Motor MIG 280 6V je páskami prilepený na cuprexitovej doštičke s nalepenými balzovými lištami. Tieto fixujú motor proti pohybu na doštičke. |
 |
Na výškovke sú prilepené plastové dielce z HPS 1mm, ktoré tvoria drážky. Do týchto drážok sa nasunie výškovka na cuprexitovú doštičku. |
 |
Odnímaciu kabínku tvorí konštrukcia zo smrekových nosníkov a balzy. "Sklo" je z ohnutej čírej fólie prilepenej sekundovým lepidlom. Kabínka sa pevne zasúva do výrezu v trupe. |
 |
Skompletovaný trup s motorom a chvostovými plochami. |
 |
Detail upevnenia krídla na trupe. Dodatočne som prilepil do prepážky trupu aj dva hliníkové pútacie kolíky. |
 |
Vzadu sa guma podvlieka len okolo uhlíkovej rúrky. |
 |
Model je hotový. Zatiaľ je bez podvozku. Po zálete vymyslím aj podvozok, lebo štarty a pristátia na dráhe sa mi veľmi páčia. |
 |
Model pred záletom. |