ZALLZA - elektrolet do termiky i na svah |
Po poslednej stavbe - vetroň Skill, som videl stavebné nedostatky, ktorých som sa pri jeho stavbe dopustil. Išlo napr. o nepresnosti pri zjednotení povrchu nábežky s rebrami, čo bolo následne vidieť po potiahnutí modelu a skôr estetické vady, ktoré ale nemali príliš zásadný vplyv na letové vlastnosti modelu. Model lieta naozaj dobre, akurát ma to vždy hnevalo, keď som videl, že prevedenie nie je úplne čisté ako by som chcel. Rozhodol som sa teda, že nový model musí byť o triedu vyššie. Po dokončení som bol spokojný, lebo moja snaha o čistotu stavby sa prejavila na samotnom vzhľade aj chovaní modelu. |
Krídlo je zložené z dvoch častí. Má rovnú strednú časť a uši so vzopätím. Chcel som, nech na letisku mám čo najmenej práce so spájaním dielov krídla, preto je tu iba jeden - stredový spoj. |
|
![]() Celkový pohľad. |
![]() Tiahlo brzdovej klapky a uchytenie krídla na trup pomocou 1skrutky na každej polovici krídla a jednej spoločnej skrutky s kovovým "účkom" vzadu. |
![]() Umiestnenie antén prijímača FrSky X8R - podľa inštrukcií o najlepšom príjme. |
![]() Tiahlo výškovky. Výškovka je demontovateľná, nasunie sa na sklotextitovú doštičku a zaistí plastovou skrutkou M3. |
Lietanie
Model som staval na podmienky lietania v horskom prostredí v termike aj na svahu, čo aj výborne spĺňa. Štíhlosť a malá hĺbka profilu krídla je hneď poznať pri prenikavosti vo vetre - model je stabilnejší a nestráca dopredný pohyb.
V turbulentnom prostredí v horách na chate sa s ním dá fungovať aj v podmienkach, kedy by klasické termické vetrone mali problémy.
Tento model je asi najvydarenejší z projektov, ktoré som doteraz postavil. Nalietal som s ním najviac hodín v rôznych podmienkach a prostrediach a stále spoľahlivo funguje. Po presťahovaní do rodinného domu s ním chodím
lietať na kopec Straník, kde jeho dobré vlastnosti na svahu naplno využívam dodnes. Nemusím ho rozoberať, mám to kúsok na lúku, tak iba zapnem akumulátor a vysielač a letím.